Thirukkannapuram, Nagapattinam District, District, Tamil Nadu

இராமனதீசுவரர் கோயில், Ramanatheecharam / இராமனதீச்சரம் / திருக்கண்ணபுரம் – Thirukkannapuram, Nagapattinam District, District, Tamil Nadu.

This is the 194th Thevara Paadal Petra Shiva Sthalam and 77th sthalam on the south side of river Kaveri of Chozha Nadu. This place is now called as Thirukkannapuram. This place was called as Rama nandheecharam which was corrupted to Ramanatheecharam. This temple place is as part of Thirukkannapuram.

In Periyapuranam, Sekkizhar records that Thirugnanasambandar came to this temple after worshiping Lord Shiva of Thiruchengattankudi. In that he didn’t mentioned this temple in particular, instead mentioned as other Shiva temples on the way.

சீரின் மலிந்த சிறப்பின் மேவும் சிறுத்தொன்டர் நண்புடன் செல்ல நல்ல
வேரி நறும்தொங் கல்மற் றவரும் விடைஅரு ளப்பெற்று மீண்டபின்பு
நீரின்மலிந்த சடையர் மேவிநிகழும் பதிகள் பலபணிந்து
பாரின் மலிந்து நிறைந்த செல்வம் பயில்புக லூர்நகர்ப் பாங்கு அணைந்தார்

Thirugnanasambandar and Vallalar has sung hymns in praise of Lord Shiva of this temple.

சங்கொளிர் முன்கையர் தம்மிடையே
அங்கிடு பாலிகொள்ளும் அவான்கோபப்
பொங்கரவு ஆடலோன் புவனியோங்க
எங்குமன் இராமன தீச்சரமே
…….. திருஞானசம்பந்தர்
                                             -“மித்தையுற்ற
காமனதீசங்கெடவே கண்பார்த்தருள் செய்த
ராமனதீசம்பெறு நிராமயனே”
…… திரு அருட்பா

Moolavar : Sri Ramanatheeswarar

Consort : Sri Soolikambal, Sri Sarivar Kuzhali.

Some of the important features of this temple are…..
The temple is facing east with a recently built entrance arch. Balipeedam and Rishabam are in front of Sanctum sanctorum. There is an arch at the entrance of sanctum with stucco images of Shiva’s family. Moolavar is Little big and tall on a big circumference avudayar. ( Jyothi can be seen on the moolavar during harathi ). In koshtam Dakshinamurthy, Lingothbavar, Brahma and Durgai.

In the outer prakaram Vinayagar, Subramaniar, Gajalakshmi, Kala Bhairavar, Suriyan and Chandran. Chandikeswarar is in the inner prakaram.

The urchavar Somaskandar is kept at Thirupugalur for safety reasons. Nandhi is in the hands of Ambal and there a legend associated with this.
The 15th Century Saint Arunagirinathar has sung hymns in praise of lord Muruga of this temple.

கன்னல்மொழிப் பின்னளகத் தன்னநடைப் பன்னவுடைக்
                கண்ணவிரச் சுறாவீட்டு கொண்டையாளைக்
கன்னமிடப் பின்னிரவிற் றுன்னுபுரைக் கன்முழையிற்
                கன்னலையிற் புகாவேர்த்து நின்றவாழ்வே
பொன்னசலப் பின்னசலச் சென்னியினற் கன்னபுரப்
                பொன்னிநதிக் கராநீர்ப்பு யங்கநாதா
பொன்மலையிற் பொன்னிநகர்ப் புண்ணியர்பொற் பொன்மவுலிப்
                பொன்னுலகத் திராசாக்கள் தம்பிரானே 

The temple complex consists of sanctum sanctorum, antarala, artha mandapam and a mukha mandapam. A 2 tier vesara Vimana is over the sanctum.

HISTORY AND INSCRIPTIONS
Since Thirugnanasambandar has sung in praise of Lord Shiva of this temple, the original temple might have existed before 7th Century. The same was reconstructed as a stone temple during Chozha period and further extended during Thanjavur Nayaks / Marathas.

As per the inscriptions Lord Shiva was called as Rama Nandheechara mudayar, Ramanatheecharamudayar. Kulothunga Chozha gave a gift of Village called Sivapadasekara Mangalam for worship to this temple.

Rajarajan-III’s 16th year inscription records that Rajathirajavalanattu Thaniyur PerumpaRRappuliyur Temple ( Chidambaram Temple ) officials and this temples officials assembled at Devan Thirumandapam took some decision regarding … 50 Veli land was gifted to this temple to celebrate 2 Brahmotsavam in a year, Monthly festival and to meet required expenses for naivedyam, poojas. In addition to that it was felt that the nivandhams / wages to the people working in the temple was very low and arrangements were made to increase the same. To meet this it was decided that all the temple officials depends on the status belongs to Chozha mandalam, Rajaraja Pandiya mandalam, Naduvil nadu and Thondai Mandalam has to give some amount through Madams if not through the Village sabhas.    

Kulothunga Chozha-III’s 10th reign year inscription records that the temple was reconstructed ( may be as stone temple ) on the same place, ThirumuRRam ( inner prakara ) and Thirumadaivalakam ( the place around the temple ) and donation if ¼ land and 5 Veli land to this temple for worship and pooja. 

The inscription at Thiruchengattankudi refers this temple’s reconstruction… as given below…

Kulothunga Chozha-III’s period inscription belongs to Thirukannapuram Sri Ramanatheeswarar temple. Since that temple was not a stone temple ( Brick temple ), the inscription was inscribed in this temple. To construct as a stone temple the King issued an order during his 2nd reign year with a gift of land. Also during 5th and 10 regn year, land was gifted as irayili, to construct SriKoil ( Sanctum Sanctorum), Thirumadaivilakam, Temple tank, ThirumuRRam, Thirunandavanam. Swamikannu Pillai refers this inscription belongs to 22nd Year of the King and not the 11th year.   

Konerimeikondan Kulothunga Chozha period inscriptions records that the conflict between the priests on conducting the poojas was solved. The privilege was given to do the pooja for Thirumannu Chozha Brahmarayan and Mazhavarayan. ( As per the experts, since the poojas at Thiruvarur temple is being conducted by the sect of Brahmarayars, this temple also might have done by them ).

Pandya King Srivallaban’s 32nd reign year inscription records that a donation was made to this temple by Thirumalai Deivanayagam. The purpose of the donation is not known. Since it is inscribed on the wall of Mahamandapam, this mandapam might have been built by him. 

As per the order of the king, the Thillai Maheswaras arranged Padday, gold etc, during drought in this area, from the temples of Rajarajapandiya mandalam, Veera Chozha mandalam, Naduvil nadu and Jayankonda Chozha mandalam.

The Vijayanagara King Thirumalai Mahadevarayar saka 1397 ie 1475 CE inscription records that an official called Vikramathithan had done some renovations. Land was gifted to this temple for worship and Naivedyam.

Vijayanagara King Chaluva Thirumalaiya Deva maharayar allotted all the taxes received from Kallanai nadu for Gopura Thirupani, Sacred bath / Thirumanjanam, Garlands, etc,.

Kumbhabhishekam was conducted on 11th November 2012 after renovations and mandala pooja was in progress during my visit. This temple is under the administrative control of Velakurichi Adheenam.

LEGENDS

Rama worshiped Lord Shiva of this temple to get relieved from the sin caused due to Killing of Ravana, hence called as Ramanatheecharam and Lord Shiva is called as Ramanatheeswarar. It is believed that when Rama came to this temple, Nandhi obstructed him and Ambal asked nandhi to move to side. Ambal also gave darshan to Rama. Rama worshiped Lord Shiva after taking a dip in the theertham. Hence this place was called as Rama+ nandheecharam which turned to Ramanatheecharam. To prove the same, In Somaskandar, Nandhi is in the hands of Ambal. This Somaskandar is kept at Thirupugalur.

It is believed that Sage Agasthiyar worshiped Lord Shiva of this temple and also he installed Bhairavar. It is further believed that Durvasa, Kamadhenu worshiped Lord Shiva of this temple.

It is believed that all the 4 Ambals / Goddess helped a pregnant lady for a delivery. Hence all the 4 Ambals are praised in a common name as “Sri Choolikambal”- Chool – Karu- foetus. After this instance all the 4 Ambals returned to their respective temples and stayed little away from the moolavar sannathi. 

This is one of the seven Lord Shiva temples and all of them are Paadal Petra Sthalams, which are ends with “Charam”.
Thiru Mundeecharam
Thiru Patteeswaram
Thiru Naraiyur Siddheecharam
Thiru Kondeecharam
Thiru Pugalur Vardhamaneecharam
Thiru Ramadeecharam and
Thiru ketheecharam.

POOJAS AND CELEBRATIONS
Apart from regular poojas, special poojas are conducted on Vinayagar Chathurthi in the month Avani ( Aug – Sept ), Navaratri in the month Purattasi ( Sept – Oct ), Skanda Sashti and Annabhishekam in the month Aippasi ( Oct – Nov ), Thirukarthigai in the month Karthigai ( Nov – Dec ), Thiruvathirai in the month Margazhi ( Dec – Jan ), Makara Sankranti and Thaipoosam in the month Thai ( Jan – Feb ), Maha Shivaratri in the month Masi ( Feb – March ) and monthly pradoshams.

TEMPLE TIMINGS
The temple will be kept opened between 08.30 hrs to 12.00 hrs and 17.00 hrs to 20.00 hrs.

CONTACT DETAILS 
Mobile and land line numbers +91 94431 13025, +91 4366 - 292 300 and +91 4366 29157 may be contacted for further details.

HOW TO REACH

Buses are available from Nannilam and Thirupugalur.
The temple at Thirukkannapuram is 2.5 KM from Thirupugalur, 3 Km from Thiruchengattankudi, 20 KM from Thiruvarur, 5 KM from Thirumarugal, 21 KM from Karaikal, 27 KM from nagapattinam, 42 KM from Kumbakonam and 336 KM from Chennai.
Nearest Railway Station is Thiruvarur. 

Credit -Wandering heritager blog

ராமநாதசுவாமி திருக்கோயில், திருக்கண்ணபுரம் - தல வரலாறு

மூலவர் : ராமநாதசுவாமி, இராம நதிஸ்வரர்

உற்சவர் : நந்தியுடன் சோமாஸ்கந்தர்

அம்மன்/தாயார் : கருவார்குழலி அம்மை, சூலிகாம்பாள், சரிவார்குழலி

தல விருட்சம் : மகிழம், செண்பகம்

தீர்த்தம் : ராம தீர்த்தம்

வழிபட்டோர் : அகத்தியர், ராமர்,

தேவாரப் பாடல்கள் :- திருஞானசம்பந்தர்

தேவாரப்பாடல் பெற்ற காவிரி தென்கரைத்தலங்களில் இது 77வது தலம்.

இத்தல இறைவன் சுயம்பு லிங்கமாக அருள்பாலிக்கிறார்.

சுவாமிக்கு தீபாராதனை செய்யும்போது லிங்கத்திருமேனியில் ஜோதி வடிவம் தெரிவது விசேஷம்.

சிவனின் தேவாரப்பாடல் பெற்ற 274 சிவாலயங்களில் இது 140 வது தேவாரத்தலம் ஆகும்.

இராமர் பிரம்மஹத்தி தோஷம் நீங்க ராமேஸ்வரத்தில் சிவபூஜை செய்த அவர், அயோத்தி திரும்பும் வழியில் இங்கு சிவ வழிபாடு செய்தார். தற்போதும் சாயரட்சை பூஜையை இராமரே செய்வதாக ஐதீகம்.

இத்தலத்திலிருந்து சற்று தூரத்தில் 108 வைணவ திவ்யதேசங்களில் ஒன்றான அருள்மிகு சௌரிராசப் பெருமாள் கோயில் உள்ளது.

தல வரலாறு:

இராமர், சீதையை மீட்க இலங்கை சென்ற போது, போரில் ராவணன் உட்பட பல வீரர்களை வீழ்த்தினார். இதனால் ஏற்பட்ட பிரம்மஹத்தி தோஷம் நீங்க ராமேஸ்வரத்தில் சிவபூஜை செய்தார், அயோத்தி திரும்பும் வழியில் இவ்வழியே... ஒரு மரத்தின் அடியில் சிவன் சுயம்புலிங்கமாக எழுந்தருளியிருந்ததைக் கண்டார். சிவனுக்கு பூஜை செய்தார். நந்தி தேவர், ராமரை மானிடர் என நினைத்து சிவனை நெருங்கவிடாமல் தடுத்தார். அம்பாள் நந்தியைத் தடுத்து காட்சி தந்தார், பின்பு இராமர் தீர்த்தத்தில் நீராடி வழிபட்டதாகவும் வரலாறு. பிற்காலத்தில் இங்கு கோயில் எழுப்பப்பட்டது. இராமரால் வழிபடப்பட்டவர் என்பதால் சுவாமி "ராமநாதசுவாமி" என்று பெயர்.

இராமர் வழிபட்ட தலமென்பதால் இங்கு சிவனுக்கு அந்நாளில் விசேஷ பூஜை நடத்தப்படுகிறது. தற்போதும் சாயரட்சை பூஜையை இராமரே செய்வதாக ஐதீகம். இவ்வேளையில் சுவாமி தரிசனம் செய்வது விசேஷம். சுவாமிக்கு தீபாராதனை செய்யும்போது லிங்கத்திருமேனியில் ஜோதி வடிவம் தெரிவது விசேஷம்.

 
இப்பகுதியை ஆட்சி செய்த மன்னருக்கு புத்திரப்பேறு இல்லை. சிவபக்தரான அவர் குழந்தை வேண்டி சிவனுக்கு யாகம் நடத்தினார். சிவன், அசரீரியாக அம்பிகையே அவருக்கு மகளாக பிறப்பாள் என்று அருளினார். வனத்திற்கு மன்னர் வேட்டையாடச் சென்ற போது 4 பெண் குழந்தைகளை கண்டார். குழந்தைகளை எடுத்து வளர்த்தார். அவர்கள் பிறப்பிலேயே சிவபக்தைகளாக திகழ்ந்தனர். தகுந்த பருவத்தில் சிவன் அவர்களை மணந்து கொண்டார். இந்த அம்பிகையர் நால்வரும் இத்தலத்தில் அம்பிகை சரிவார் குழலியாகவும், திருச்செங்காட்டங்குடியில் வாய்த்த திருகுகுழல் நாயகி, திருப்புகலூரில் கருந்தாழ் குழலியம்மை, திருமருகல் தலத்தில் வண்டார் குழலியம்மையாகவும் நான்கு தலங்களில் காட்சி தருகின்றனர்.

இந்த அம்பிகையர் நால்வருக்கும், "சூலிகாம்பாள்' என்ற பொது பெயர் உள்ளது. இப்பகுதியில் வசித்த அம்பாள் பக்தையான பெண் ஒருத்தி கர்ப்பமடைந்தாள். ஒருநாள் இரவில் அவளது தாயார் வெளியில் சென்றுவிட்டாள்,அன்றிரவில் பலத்த மழை பெய்யவே, அவளால் கரையைக் கடந்து வீடு திரும்ப முடியவில்லை. அப்போது அம்பிகையே அவளது தாயார் வடிவில் சென்று பிரசவம் பார்த்தாள். இதனாலேயே நான்கு தலங்களிலுள்ள அம்பிகைக்கும் "சூலிகாம்பாள்' என்ற பெயர் ஏற்பட்டது. "சூல்' என்றால் "கரு' என்று பொருள். "கரு காத்த அம்பிகை' என்றும் இவளுக்கு பெயர் உண்டு. திருக்கண்ணபுரம், திருச்செங்காட்டங்குடி, திருப்புகலூர், திருமருகல் இந்த நான்கு தலங்களிலும் அம்பாள் சன்னதி வெளியில் தனியே அமைந்துள்ளது.

கோவில் அமைப்பு:

இக்கோயில் சோழர்களால் கட்டப்பட்டது. கிழக்கு நோக்கிய இவ்வாலயத்திற்கு இராஜகோபுரமில்லை.ஒரு முகப்பு வாயில் மட்டும் உள்ளது. மூலவர் கருவறை உள்ள மண்டபத்தின் நுழைவாயில் மேல் ரிஷபத்தின் மீதமர்ந்த சிவன், பார்வதி சுதைச் சிற்பத்தைக் காணலாம்.

கருவறையிலுள்ள் மூலவர் சிவலிங்கத் திருமேனி பெரியது. உயரமான பெரிய சுற்றுடைய ஆவுடையாருடன் கூடிய உயர்ந்த பாணத்துடன் சுயம்பு லிங்கமாக அருள்பாலிக்கிறார். ஆலயத்திற்கு எதிரில் இராமதீர்த்தம் உள்ளது. முகப்பு வாயில் வழியே உள்ளே நுழைந்தால் நேரே பலீபீடத்தையும், நந்தி மண்டபத்தையும் காணலாம். இங்கு கொடிமரமில்லை.

வலதுபுறம் தெற்கு நோக்கிய அம்பாள் சரிவார்குழலி சந்நிதி அமைந்திருக்கிறது. அம்பாள் நின்ற திருக்கோலத்தில் எழுந்தருளியுள்ளாள். திருச்சுற்றில் தட்சிணாமூர்த்தி, லிங்கோத்பவர், துர்க்கை,கணபதி, சுப்பிரமணியர் தனிச்சன்னதியில் இருக்கிறார், இவர் இடதுகையில் மலர் வைத்து, வலது கையால் ஆசிர்வதித்த கோலத்தில் காட்சி தருகிறார். உடன் வள்ளி, தெய்வானை இருக்கின்றனர். மகாலட்சுமி,சண்டிகேஸ்வரர், சரிவார்குழலி அம்மன், காலபைரவர், சூரியன் ஆகியோரின் சன்னதிகள் உள்ளன

தீபாராதனையின்போது மூலவர் லிங்கத் திருமேனியில் ஜோதி வடிவம் தெரிவது விசேஷம். பிரகாரத்தில் காசி பைரவருக்கு அருகில் வணங்கிய கோலத்தில் அகத்தியர் காட்சி தருகிறார். இந்த பைரவரை அகத்தியர்பிரதிஷ்டை செய்து வழிபட்டதாக சொல்கிறார்கள். இங்குள்ள சோமாஸ்கந்தர் (உற்சவ மூர்த்தி) மிக விசேஷமானவர். இச்சிலை ராமர், சிவனை வழிபடுவதற்காக அம்பிகை நந்தியை இழுத்த அமைப்பில் வடிக்கப்பட்டிருக்கிறது.

சிறப்புக்கள் :
செய்த தவறுக்கு மன்னிப்பு வேண்டுபவர்களும்,

ஜாதகத்தில் தோஷம் உள்ளவர்களும் சிவனுக்கு ருத்ர ஹோமம் மற்றும் விசேஷ பூஜை செய்து வேண்டிக்கொள்கிறார்கள். அம்பாளிடம் வேண்டிக்கொள்ள சுகப்பிரசவம் ஆகும் என்பது நம்பிக்கை.

திருவிழா:
மகாசிவராத்திரி, ஐப்பசியில் அன்னாபிஷேகம், கந்தசஷ்டி.
போன்: -

94431 13025

அமைவிடம் மாநிலம் :

தமிழ் நாடு
நன்னிலத்தில் இருந்து சுமார் 10 கி.மி. தொலைவில் உள்ள திருப்புகலூரில் இருந்து முடிகொண்டான் ஆற்றைக் கடந்து, திருக்கண்ணபுரம் சென்று கிழக்கே சென்றால் இத்தலத்தை அடையலாம். திருப்புகலூரில் இருந்து 2 கி.மி. தொலைவிலும், திருச்செங்காட்டங்குடி தலத்திலிருந்து 3 கி.மீ. தொலைவிலும் இத்தலம் உள்ளது

சுவாமிக்கு தீபாராதனை செய்யும்போது லிங்கத்திருமேனியில் ஜோதி வடிவம் தெரிவது விசேஷம்.

இத்தல இறைவன் சுயம்பு லிங்கமாக அருள்பாலிக்கிறார்.

இராமர் பிரம்மஹத்தி தோஷம் நீங்க ராமேஸ்வரத்தில் சிவபூஜை செய்த அவர், அயோத்தி திரும்பும் வழியில் இங்கு சிவ வழிபாடு செய்தார். தற்போதும் சாயரட்சை பூஜையை இராமரே செய்வதாக ஐதீகம்.

இத்தலத்திலிருந்து சற்று தூரத்தில் 108 வைணவ திவ்யதேசங்களில் ஒன்றான அருள்மிகு சௌரிராசப் பெருமாள் கோயில் உள்ளது.

இங்குள்ள சோமாஸ்கந்தர் (உற்சவ மூர்த்தி) மிக விசேஷமானவர்.

இராமரால் வழிபடப்பட்டவர் என்பதால் சுவாமி "ராமநாதசுவாமி" என்று பெயர்.

Yesvee Venkateshwaran 

Ayurveda and Treatment

“Ayurveda” is being recognized as a holistic system of medicine, Which holds that the body is the foundation of all Wisdom and Source of all Supreme Objectives of life.Ayurveda” have effective treatment for, Asthma, Mental Tension , Spinal Disorders , High blood pressure , Mental Stress, Spondylosis , High Cholesterol , Fatigue , Obesity , Headaches , Respiratory Problems , Heart Diseases , Migraine , Gastric Complaints , Chest Pain , Arthritis , Weight Loss , Osteoarthritis , Body Purification , Gynecological Disorders , Rheumatism , Anti-ageing , Chronic Constipation , Speech Disorders , Piles , Back Pain , Nervous Disorders , Hair Loss , Gout , Premature Graying , Skin Diseases , Psoriasis , Insomnia , Memory Loss , Pain , Gastric Problems , Immunity Problems , Anemia , Acne , Anorexia , Anxiety , Acidity , Bronchitis, Diabetes , Dyspepsia , Dysentery , Dandruff , Depression , Diarrhea , Dengue , Chikungunya , Indigestion , Urinary bladder disorder , Fungal infection , Nasal Congestion , Gum and Tooth diseases , Vitiation of blood , Burning Sensation , Oedema , Emaciation , Impotency , Inflammation , Ulcer , Thirst , Chloasma of face , Tastelessness , Pleurodria , Intercostal neuralgia , Pthisis , Vitiation of semen , Sciatica , Filariasis , Tumour , Intermittent fever , Lassitude , Hoarseness of voice , Mole , Conjunctivitis , Glaucoma , Myopia , Repeated Abortion , Duodenal ulcer , Malabsorption syndrome , Eczema , Flatulence , Fever , General Debility , Irregular Menstrual Cycle , Jaundice , Hepatitis , joint Pain , Kidney stone , Leucorrhea , Leukoderma , Liver Disorder , Menopause , Premenstrual Tension , Pyorrhea , Peptic Ulcer , Palpitation , Rheumatism , Ringworm , Stress Management , Sinusitis , Sore Throat , Skin Allergy , Sciatica , Sleeplessness ,Toothache , weight , Urinary Diseases , Vertigo , infection , Restlessness , Hypertension , Malarial Fever , Cough , Cold , Pimples , Black Heads , Appetite problem , Vomit , Eye problems , Abdominal fever , Abdominal lump , Swelling , Fibroid , Cyst , Bleeding , Infertility in men and women , Pneumonia , Curing Dryness , wounds, cuts, & burns . Consult a certified Doctor for more details on Ayurvedic Treatment.

Search Topic on this Blog

Popular Posts

ॐ सर्वे भवन्तु सुखिनः सर्वे सन्तु निरामयाः। सर्वे भद्राणि पश्यन्तु मा कश्चिद्दुःखभाग्भवेत। ॐ शान्तिः शान्तिः शान्तिः॥
सभी सुखी होवें, सभी रोगमुक्त रहें, सभी मंगलमय घटनाओं के साक्षी बनें और किसी को भी दुःख का भागी न बनना पड़े। ॐ शांति शांति शांति॥
May all sentient beings be at peace, may no one suffer from illness, May all see what is auspicious, may no one suffer. Om peace, peace, peace.

Disclaimer

The information at any place in this website is just an informative basis as well as pure intention to create Awareness about Ayurveda , Yoga and Meditation to encourage people to adopt Ayurveda , Yoga and Meditation in their day to day lifestyle for Natural health. All the content is purely educational in nature and should not be considered medical advice. Please use the content only consultation with appropriate certified Doctor or medical or healthcare professional. This site contains External Links to third party websites ,These links are being provided as a convenience and for informational purposes only; they do not constitute an endorsement or an approval and no responsibility for the accuracy, legality or content of the external site or for that of subsequent links. Contact the external site for answers to questions regarding its content.